Resultat

Klockan ringde halv 7, snacka om tungt att komma upp, upp kom jag iallafall!
Åkte till stallet klockan 7 och fodrade alla hästar, slängde på Råbert 2 fleecetäcken och transportskydden och lastade på honom i tansporten.
Emma kom också till stallet, hon skulle coacha mig (Vilket hon gjorde döbra!).
Kom fram vid 8 (första start 9) så vi gick till kafeterian efter att vi gick och visade vaccinationsintyget.
Jag åt frukost, hihi.
Framhoppningen var han suuuperfin!
Inne på banan var han supertaggad, han blir ju sjukt jobbig i svängar nu när han är så jäkla pigg (och galen haha) så han drar ju upp huvudet rakt upp i luften så att det blir myckt svårare för mig att bromsa ner och lägga honom rätt (+ att han inte ser hindrerna med huvudet uppe i taket).
Men grunden var han sjukt jäkla underbar på, i omhoppningen när det är dags att börja svänga lite så gjorde han precis så som jag nyss sa, så självklart såg han inte hindret som det var en kort sväng till så tyvärr ett stopp där. Han hoppade hindret, nästa hinder var det en konstig och snabb sväng till, fanns liksom ingenstans att rida lång väg på så han gjorde exakt samma sak och självklart såg han inte hndret så även ett stopp där -.- Haha!
Aja supernöjd över grunden, han var ju super taggad och det var ju första tävlingen på året.
Till andra klassen var han lika fin på framhoppningen, allt bara flöt på, lite galen imellanåt haha!
Inne på banan var han också kanon fin, 3a-b hoppade han utan probem hihi! As glad!
Sista hindret i grunden (8) vi låg jätte bra och så, men han tyckte inte vi skulle hoppa de hindret, han tyckte det var mycket bättre att stanna och kolla på vågen istället :D Hhaha...
Aja kom över det. Så 4 fel i den klassen.
Jag är ändå sjukt nöjd, första tävlingen satt!
Bilder kommer såfort Mimmi mailat över dom!
/Julide

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0